Selasa, 23 September 2014

itulah hakikat kehidupan


Sehari dua nie asyik bermain di benak fikiran, betol ke yang aku nie nak kahwin, macam tak percaya pulak. tak awal sangat ker??? Tapi itulah hakikat yang terpaksa aku tempuhi...

Masa pun terus berjalan tanpa henti, menuju terus kehadapan, masa yang tinggal kurang 2 minggu je lagi, sekarang perlulah aku mempersiapkan mempersiapkan diri untuk menuju ke alam perkahwinan.

Dekat luar sana pelbagai ungkapan yang aku dengar... la dah nak kawen?? muda lagi.. ada juga yang cakap, tak pe kawin muda la bagus.. biasa lah manusia kan, macam-macam tanggapan ada, boleh dikatakan buat baik salah, buat jahat pun salah... pape pun aku tetap dengan pendiri yang paling penting kedua orang tua (ma dan ayah) merestui, itulah yang paling penting....

Isnin, 22 September 2014

Menghitung Hari


kini bebaki lebih kurang 13 hari je lagi untuk aku melangkah ke alam perkahwinan dan sekali gus menamatkan zaman bujangku, yang mana majlis akad nikah akan diadakan pada 05 Okt 2014 bersamaan 10 Zulhijjah 1435 H pada malam Ahad dan kendurinya akan diadakan kemudian..

InsyaAllah segalanya sudah bersedia, cuma kadang-kadang rase nervous juga la... yelah fikir tanggungjawab & masa depan.. dari segi tanggungjawab makin bertambah, tanggungjawab pada keluarga kita, mak ayah kita, dan mertua..

Terima kasih yang tak terhingga buat ma & ayah tercinta, bayak berkorban love u so much, jasa kalian berdua tak terbalas walaupun dengan segunung emas sekalipun.

Semoga semuanya akan berjalan dengan lancar sepertimana yang dirancang.